![]() |
قصيد غزليه للفاهمين في الشعر مش للي ما يفهموش
جرحنى بلقمة ناشفة و العيش عندك طرى....
يا تقلان عليا ليه ارحمنى يا مفترى يا حبشتكة يا حبشتكة .. القلب من الحب اشتكى... يوم دمع و حزن ويوم فرح و هشتكة حبيبى يا ناس حلقلى و سايق ف التنفيض.... قلوله يرحم قلبى و ميعملش فيها عبيط الواحد ممكن ينسى همه ! . و ممكن ينسى ورد شمه! .. بس لا يمكن ينسى حبيب طلع عين أمه حبشوش محبوش .. طرطم مرطوش .. فسخ فسيخ .. جطسطو سجسطا... زى الاهبل تقرا اى حاجة يا روش و آخر روشنة .. يا طبيعى من غير تنشنة .. عيش عالناس كلها و متعش عليا انا يا ملقح جوا ف قلبى وانا قلبى مش متين الشعر لااحد المصريين:كاشخ: |
معقوله
|
إن كانت هذه للفاهمين فكيف هو حال من هي لغير الفاهمين؟؟؟؟؟
عز الله بيكون إعتزال جماعي للشعراء عن كتابة الشعر :كاشخ: |
:ضحك:
بصراحة اسميني فهمت كل شئ ... |
:ضحك::ضحك::ضحك::ضحك::ضحك::ضحك:
يسلموو معاليك ع الهشتكه:كاشخ: |
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فهمت شوية |
يا حبشتكة يا حبشتكة .. القلب من الحب اشتكى ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه
|
ثانك يو
طللع حاجات جديده تانيه في القاموس :عيار: :مستحي: |
فهمت كلللللللل حرف انقال
اذا حد يبي يفهم يفكر شوي |
ياسلالالالالالالام عليك يا ريس هذه المفروض تكون معلقه جاهليه وخاصة هذا البيت الفصيح:
حبشوش محبوش .. طرطم مرطوش .. فسخ فسيخ .. جطسطو سجسطا... |
اقتباس:
هذه القصيده ممكن يستمدوها منها علماء اللغه ما اشكل عليهم في القاموس او الاعراب :عيار: |
اقتباس:
ما يحتاج يفكر |
اقتباس:
:ضحك: صراحه انك جبتيها وحدي ما فهمت شي لبر:ضحك::كاشخ: |
اقتباس:
|
اقتباس:
|
مشكور معاليك
|
| جميع الأوقات بتوقيت مسقط. الساعة الآن 03:54 PM. |
Powered by: vBulletin Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
لا تمثل المواضيع المطروحة في سبلة عُمان رأيها، إنما تحمل وجهة نظر كاتبها